Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog Sept: Overlopen van liefde

Ik gebruik mijn blog graag voor actuele zaken en de afgelopen weken was er echt geen ontkomen aan. Overal waar je kwam, of het nu in de winkel was of bij het koffieapparaat op kantoor, welke tv-zender je ook opzette, op de radio en van Youtube tot podcast op Spotify. Overal ging het op de een of andere manier wel over B&B over liefde. En eerlijk? Ik heb er zelf ook rijkelijk van gesmuld. De mens houdt nu eenmaal van de liefde, dat willen we zien, daar willen we bij zijn en alles over weten. Maar we willen het ook liefst voelen. Vanuit oprechtheid. En niet zoals Albert frivool zei:” Het is gewoon net als carnaval, je zoent ze allemaal en dan zien we wel waar het op uitloopt”.

Daarom is het zo belangrijk dat jij je verhaal aan je doelgroep vanuit oprechte liefde vertelt. Een verhaal waar ze wat aan hebben en door deze liefdevolle ervaring ook wordt verder vertelt. Zo’n verhaal kan alleen voortkomen uit de oprechte liefde voor wat jij doet en wat je daarmee voor anderen kunt betekenen. Dat is het verhaal waarop gewacht wordt en dat zal resoneren. En dat gaat een stap verder dan dwangmatig saaie standaard posts met je aanbod plaatsen op social media in de hoop dat klanten op tenminste 1 van de 28 schoten hagel reageren. 

Helaas wordt deze werkwijze tegenwoordig door veel bedrijven verward met marketing. Net als dat de vakgebieden marketing en communicatie in 1 en dezelfde ademteug worden genoemd. Niets is minder waar, want liefde voor het vakgebied betekent simpelweg ook liefde voor de klant. Op het moment dat content ontwikkeling serieus genomen wordt, ontstaat er een opbouwend verhaal van diverse opvolgende elementen die de klant aanspreken en interesse wekken. 

Naarmate het verhaal zich herhaalt en langzaam uitbreidt zal er beginnende liefde ontluiken en laat de klant zich verleiden eens kennis met je te maken. Deze positieve ervaring maakt hij kenbaar in zijn omgeving wat niet alleen verdieping geeft aan jullie klantrelatie maar ook anderen zal stimuleren naar je toe te komen. Het verhaal over jou en de liefde voor wat jij doet, gaat zich verspreiden als een olievlek. En dan kan het hard gaan als dit “beekje” eenmaal gaat stromen richting jouw B&B. Uiteraard ondersteund door steeds nieuwe waardevolle content vanuit nieuwe klanten die lovend over je zijn. 

Dat is je plek verdienen in de markt en in het hart van je klanten komen vanuit oprechte liefde. Misschien moet daar maar eens een reallife soap overkomen, want of het bij B&B vol liefde allemaal zo oprecht is, weet ik nog niet zo zeker. Daarvoor zie ik net iets te veel productplacement van hoofdsponsor Lays die ruikt naar scripting en is de verleiding van deelname voor wat extra exposure voor de B&B net iets te verleidelijk. En waar het dan naar toegaat, dat zien we dan wel weer. Voor velen wellicht een verrassing, maar zo werkt het niet in de liefde. Ook bij je doelgroep krijg je maar 1 kans voor een eerste indruk, dus doe daar dan ook je best voor en stop de social media terreur met je contentkots. Ik ben namelijk heel benieuwd naar jouw liefdesverhaal!

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign