Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog juni: Start spreading the news

Photocredits:  Liz Artymko on Unsplash

Vanuit de Why naar Leadnurturing

Als de Why helder gedefinieerd is en staat als een huis, begint het eigenlijk pas. De Why geeft de alles bepalende richting aan je verhaal dat aan de doelgroep vertelt moet worden. Je proposities geven hieraan invulling en maken deze boodschap op hun beurt waar. Ze bewijzen dat wat je zegt ook daadwerkelijk zo is vanuit hun USP’s.

Kijk maar naar Apple waar beloofd wordt je leven makkelijker, fijner en beter te maken. Ze hebben allerlei devices die deze boodschap waarmaken: telefoons, computers, horloges, tablets, mp3 spelers, etc. Met deze producten wordt de gevestigde orde voortdurend uitgedaagd met innovatie en verbeteringen. En we zijn bereid ze allemaal te kopen.

Deze proposities worden standaard allemaal over de bühne  gebracht met hetzelfde stramien aan USP’s hoe ze dat doen: alle producten zijn namelijk gebruiksvriendelijk met een prachtig design. Alle innovaties worden jaarlijks gepresenteerd in de grote WWDC ( Worldwide Developers Conference ) shows vanuit Apple Park gehost door Tim Cook ondersteund door alle productspecialisten met als headline “One more thing”……. refererend aan de nestor Steve Jobs die zo iedere revolutionaire introductie aangekondigde.

Ze doen dit al jaren zo, en met resultaat dat behoeft geen toelichting. Vervolgens worden alle producten gepresenteerd in eigen passende content over de volle breedte van het hedendaagse medialandschap Je vertelt je branding story dan ook niet zo maar in 1 keer. Je bouwt je verhaal fragmentarisch en duurzaam stapje voor stapje op vanuit de centrale boodschap. Hierdoor  wordt de bewijsvoering vanuit de proposities stukje voor stukje opgebouwd op alle beschikbare media: owned, paid of earned, daar waar de doelgroep zich bevindt. Afzonderlijke boodschappen vormgegeven in het format dat werkt op het specifieke medium, zodat de doelgroep het makkelijk kan opnemen en eigen maken.

Uiteindelijk zijn alle afzonderlijke contentdelen bewijsvoering in een geheel voor het bovenliggende verhaal, waardoor de doelgroep zich aangesproken en getriggerd voelt, het bovenliggende verhaal langzaam helder wordt en door de mogelijke social interactie gaandeweg een warmere band met de doelgroep wordt opgebouwd. Hier komt ook de interactie met Sales in beeld, omdat in dit proces de start wordt gemaakt voor leadnurturing.

Dit is het gouden moment waar sales en marketing samen komen en vlekkeloos moeten samenwerken om succesvol te zijn. Marketing bereikt haar doel met het gedifferentieerd laten landen van het verhaal in de markt en sales kan in aansluiting werken met leads die al een band hebben met het merk en open staan voor de eerste stap in een relatie door de interactie op socials en in de online omgeving. Win win voor alle partijen dus met de klantbehoefte als centrale vertrekpunt.

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign