Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog Juni: Lock & Load

Photocredits: Shane Rounce on Unsplash

Ik houd mijn blog altijd Nederlands, dus no worries, maar mijn vakgebied is nu eenmaal Engelstalig en na wat jaren werken bij een half Amerikaans bedrijf sluipt het er ook in: Dunglish. Persoonlijk vind ik het best charmant en met meerdere collega’s wissel ik gewoon gaande het gesprek van Engels naar Nederlands en vice versa. Je mag je er aan storen, maar het hoort bij mij, dus je mag dan ook hier afhaken.

Bovendien past het ook bij het item waar ik het over wil hebben, want binnen het vakgebied hebben we nu eenmaal veel Engelstalige voorbeelden. Mijn voorliefde voor de Why (Simon Sinek) is ruimschoots bekend. Alles begint namelijk bij het verhaal wat jij aan je klanten te vertellen hebt vanuit je zuivere bestaansrecht. Verhalen vertellen is zo oud als de mensheid. Mensen vertellen graag een goed verhaal aan elkaar, ook over jou. Geef je klanten daarom een goed verhaal dat ze over jou kunnen vertellen. Een verhaal dat prikkelt, inspireert en verbindt en zo meer, betere en trouwere klanten oplevert dan ooit te voren.

De kracht van zo’n verhaal begint bij kwetsbaarheid. Bij jezelf laten zien en mensen dichtbij laten komen. En daar komen we terug bij “Lock & Load”, want in haar legendarische TED Talk legt Brene Brown de kracht van kwetsbaarheid uit en ook hoe wij daar de afgelopen tijd van af zijn gedreven en waarom. En wat herken ik me in deze krachtige Texaanse dame met haar heerlijke gortdroge spot on humor, hoe zij op vermakelijke wijze de vinger op de zere plek legt. Opgegroeid in een cultuur waar je zorgt dat je altijd gewapend en voorbereid bent, vandaar lock & load.

En als je nu in de excuusreeks “Ik heb het te druk” vandaag ergens een uitzondering voor maakt, laat het dan deze zijn. Niet alleen voor werk, maar ook voor je manier van zijn, de omgang met anderen, je kinderen, je gezin, je klanten. Ik vind het echt een lifechanger en herken me zo in datgene wat Brene zegt en ik kan er ook nog eens smakelijk om lachen. En ik beloof je, het is niet zweverig en spiriwiri, want dat past nu niet bepaald in de Texaanse cultuur en zeker niet bij deze wetenschapper met een voorliefde voor onderzoek: “If you can’t measure it, it does not excist”. Ik zie mezelf dit zeggen hoor!

Maar het is wel een liefdevolle handreiking om je op weg te helpen in een nieuwe manier en vooral waarom: “You are not perfect and wired for struggle but you are worthy of love and belonging. So do not take feedback from people who don’t get their ass in the arena, show yourself and trust the proces.” Ook jouw klanten houden namelijk van dappere mensen en niet geheel ontoevallig is het word courage afgeleid van het woord hart ( coeur in Frans, om even een extraatje te nemen bij Dunglish ). Het begint allemaal met verbinding en deze start bij kwetsbaarheid, angst en schaamte, ook in jouw doelgroep. Het is namelijk de oorsprong voor vreugde, creativiteit, innovatie en groei. Love with your whole heart, even when there is no guarantee!

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign