Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog Jan: The summer is magic

Photo credits: uit eigen archief

De maand Januari vind ik altijd een drama en er lijkt ook meestal echt geen eind aan te komen met die kou en dan altijd ook nog een pak sneeuw na de kerst waar echt niemand meer op zit te wachten, althans ik zeker niet. Gevalletje: draag mij maar weg! Dus maakten we er zelf wat van met wat extra festiviteiten om Blue Monday demonstratief zwaar te negeren. Op de eerste plaats maar eens het eeuwige voornemen een aantal musea in eigen land te bezoeken afgevinkt. Want het is toch vrij pijnlijk dat je overal ter wereld allerlei musea hebt gezien maar niet in je eigen land.

Dus als je dan toch naar Amsterdam gaat voor de opening van de expositie van een vriend, maak er dan meteen een dagje ” de Provincie doet de hoofdstad ” met wat culture sniffing van. En ik klink bijna alsof ik gedwongen ben maar dat is natuurlijk echt niet zo. Meteen op 1 dag dus het Rijksmuseum, Moco en Van Gogh afgevinkt, tjop tjop, om vervolgens op de opening van Van Trier & De Vyldre verliefd te worden op een werk van Rob van Trier. Ik heb het niet gekocht, want ik heb in 2023 eerst andere prioriteiten.

En nu we het daar toch over hebben, heb ik Januari afgesloten met een wel heel bijzondere training om mijn doelstellingen van 2023 kracht bij te zetten. Uiteraard had ik mijn doelstellingen voor 2023 al in december scherp gesteld en vervolgens met mijn business coach besproken. Maar dan krijg je uiteindelijk altijd de slotvraag “Goed plan maar wat nu?” Vorig jaar in Malaga hadden we het al over manifesteren en mijn vraag hierbij hoe dat nu in zijn werk gaat inclusief al mijn bedenkingen uiteraard, omdat het voor mij tot nu toe maar een vage, niet werkbare materie leek voor zuchtende mensen op een steen. En dat ben ik niet, dus wat nu….? Zij legde mij toen al uit dat het niet een kwestie is van geloven, uitspreken en “vechten” zoals ik altijd al deed, maar dat het toch echt wel een laagje dieper gaat.

Iedereen die mij kent, weet dat ik geen zweverd ben maar wel spiritueel onderlegd met een sterk ontwikkelde intuïtie. Dit onderwerp intrigeerde mij dus al lang en in de serie “manifesteren kun je leren”, ben ik afgelopen week ingestapt in een 7 daagse training van Christine Beijnen van Cosmiclife, voormalig bedrijfskundige en net als ik dus een vrouw van de cijfers en wetenschappelijke onderbouwing. Zij is in Nederland DE manifestatie go to person en maakt het stapsgewijs op nuchtere wijze helder hoe het werkt. Vol vertrouwen maar ook met de juiste spanning ging ik vorige week met haar dagelijkse training een week lang van start in een groep van 1.100 deelnemers.

Op praktische wijze heeft ze me geleerd en laten zien hoe het manifesteren werkt en ben ik deze week vol enthousiasme aan de slag geweest. Het was net het stukje extra wat ik naast het advies van mijn coach nodig had blijkbaar. Het spreekwoordelijke kwartje is gevallen en dat voelt heerlijk. Ik heb de vibe helemaal te pakken nu. Hoe dit gaat werken, zal de toekomst uitwijzen, maar ik ben daar van overtuigd om eerlijk te zijn. Het stemt mij in ieder geval erg gelukkig om op deze manier met mijn doelstellingen voor 2023 om te gaan en concreet te maken. Het aftellen naar de zomer kan wat mij betreft beginnen in ieder geval……..nog 142 dagen om precies te zijn. Sunny side up, let’s go!

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign