Selecteer een pagina

Marketing Magic Maker:

Branding Stories Feel Good Content

Blog sept: Take it to the max

Mijn laatste blog eindigde ik met een euforische vooruitziende blik richting het EK, maar wat voor een deceptie is dat geworden zeg. Inmiddels met Louis weer aan boord, want tja wie anders, ziet het er hoopvoller uit dat er weer een goed potje gevoetbald wordt in dit land. Gelukkig ging de zomer niet helemaal zegeloos voorbij en zorgde onze Max recent dat ons land in ieder geval heel even weer Oranje kleurde. Weliswaar na een hoop gedoe rondom het grootse evenement op het circuit van Zandvoort, maar dat is een heel ander verhaal.

Waar ik naar toe wil is de rol van Red Bull als sponsor en hoe zij deze sport inzetten voor zichtbaarheid in een zeer doordacht geheel van content creatie. Want Red Bull laat zien hoe je dat doet vanuit een doordachte content strategie de mediakalender invullen. In dit geval met de focus op extreme action sport passend bij het merk dat je vleugels geeft. Dit resulteert in prachtige beelden en aantrekkelijke content op diverse media.

Cor Hospes besteedde er in zijn Contentbijbel al aandacht aan als lichtend voorbeeld. Waar content ooit het nieuwe tovermiddel leek in het vakgebied van marketing `& communicatie, blijkt eens te meer dat het niets meer is dan oude wijn in nieuwe zakken. Want niets wordt een succes en een goed verhaal zonder een goed chassis als vertrekpunt. Ook hier geldt dat er een kader nodig is wat duidt wat bij je merk past en van daaruit ga je verder. Een contentstrategie met een heldere, kwalitatieve redactionele plank. Niets meer niets minder.

En bij Red Bull hebben ze dat als geen ander begrepen. Met een heldere focus op extreme action sport als sponsor komen ze met de mooiste beelden en evenementen die als aansprekende content shinen op de eigen media en ver daarbuiten wereldwijd gretig worden bekeken. Vooraf nadenken over wat je wil bereiken loont dus. Ik help je hier graag bij, Bekijk de mogelijkheden op mijn website om te komen tot een doordacht contentplan waarbij ik je graag help, ook in uitvoering.

Contact

T 06-23849342

carola@lamingmarketing.nl

Photography: artists on Unsplash

Copy: Carola van Laerhoven, La Ming Marketing

Redactie: Patricia van Laerhoven, Noot van de redactie

Webdesign: Dennis van der Voort, DVDV Webdesign